رادان: اگر قانونی مشکل دارد به مجری قانون خرده نگیریم-راهبرد معاصر

رادان: اگر قانونی مشکل دارد به مجری قانون خرده نگیریم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اگر قانونی مشکل دارد به مجری قانون خرده نگیریم، قانون را اصلاح کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۰۳۴

به گزارش راهبرد معاصر، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی فراجا، در آئین گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: اگر رسانه‌ها باشند و خبرنگاری نباشد، رسانه بی‌تأثیر یا حداقل کم‌تأثیر خواهد بود. خبرنگار باید انسانی باهوش، مسئول، توانمند و فهمیم باشد. اگر این چند مشخصه در خبرنگار وجود داشته باشد، او حسگرهای تیز و حساس خواهد داشت، حقایق را سریع‌تر از دیگران پیدا می‌کند و کاستی‌ها و نقص‌ها را به سرعت درک می‌کند. چنین خبرنگارانی شجاع هستند و خود را در دل دریاهای پرتلاطم قرار می‌دهند. آن‌ها انسان‌های با فضیلت و دارای تعهد هستند و باید اصول اخلاقی جامعه را بشناسند تا وجدان جمعی جامعه دستخوش آشوب نشود. همواره حقایق را مدنظر قرار می‌دهند و از هیجان لحظه‌ای دوری می‌کنند.

 

وی با ابراز افتخار از وجود خبرنگارانی با این ویژگی‌ها در کشور، تأکید کرد که خبرنگاران حوزه انتظامی از این خصلت‌ها بهره‌مند هستند. سردار رادان همچنین افزود: ما در فراجا بیش از هر سازمانی درک می‌کنیم که رایحه دل‌انگیز قلم و کلام چقدر می‌تواند در انتظام امنیت و وفاق جامعه نقش داشته باشد. با مداخله در ادراک و اذهان جامعه، رسانه‌ها می‌توانند جهت‌دهی اذهان مخاطبین را برعهده گیرند. نتیجه غفلت، غافلگیری است و رسانه‌ها تأثیر بزرگی بر افکار و عقاید عمومی مردم دارند. رسانه می‌تواند کار یک ساله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

 

سردار رادان در سخنانی به فعالیت‌های گسترده و عملکرد نیروی انتظامی اشاره کرد و اعلام کرد از زمان حضور سردار منتظرالمهدی، تاکنون ۸ سریال تلویزیونی تولید شده که ۴ سریال از ماه آینده روی آنتن خواهند رفت. همچنین ۱۱۰ مستند در حال تولید است که بخشی از آن‌ها آماده پخش هستند.

 

وی افزود: پلیس با داشتن ۴۰ مأموریت، یکی از پرمأموریت ترین واحدهای فراجا است. هر مأموریت شامل ۶ تا ۷ وظیفه می‌باشد. نسبت پلیس به جمعیت، به طور متوسط در دنیا به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۵ پلیس است که این نسبت خارج از مرزبانی و یگان ویژه محاسبه می‌شود. اما در جمهوری اسلامی، با احتساب مرزبانی و یگان ویژه، این عدد بسیار کمتر از نسبت جهانی است. البته باید در نظر داشت که برخی موارد که در کشورهای دیگر جرم نیست، در کشور ما جرم محسوب می‌شود.

 

سردار رادان همچنین به فداکاری‌های نیروهای انتظامی اشاره کرد و گفت: پلیسی داریم که شبانه‌روز نمی‌شناسد و در سال ۱۴۰۲، ۹۳ شهید در مأموریت‌های های پلیس و حتی در مأموریت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تقدیم کرده‌ایم. و همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز ۳۰ شهید از فراجا تقدیم شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار